3. okt 2008

ÕPETAJATE PÄEV


MIDA ARVAVAD VIIENDIKUD ÕPETAJAAMETIST...


Miks tähistatakse õpetajate päeva?
Kaidi L: Õpetajatel on vaja ka puhata.
Taavi: Poleks vaja tähistada.
Markus O: Sellepärast, et õpetajad on nii palju asju teinud.
Markus S: Et õpetajad saaksid koolist ühe päevagi vabad olla.
Mari-Liis: Et õpetajad end hästi tunneks.
Martin: Et õpetajad saaksid lõbutseda.
Kaidi B: Õpetajad töötavad aasta otsa ja nad vajavad puhkust.
Sandra: Et õpetajad saaksid minna ekskursioonile.
Priidu-Joel: Et õpetajatel oleks põnevam.

Hea õpetaja omadused: tore, lõbus, tark, hea, ei karju ega õienda, pole kuri, naljakas, tugev, lahe, osav, võimas, pole karm, arusaaja, lapse armastaja, sõbralik, rõõmus, lahke, kuulab õpilasi, ei lase lastel kakelda, ei ole vägivaldne.

Õpetajaks hakkamise peale mõtlevad natuke Kaidi B ja Mari-Liis. Mari-Liisi meelest oleks vahva vahel teisi kamandada. Priidule, Kaidi L-le ja Markus S-ile see töö ei meeldiks. Taavi meelest on tegemist väga igava töökohaga. Sandra kahtleb selles, kas ta oskaks õpetaja olla. Martinit hirmutab see, et mõnede lastega on probleeme ja nad ei tee tööd. Markus O ei viitsiks laste järele vaadata.

Aga kui ikka peaks valima ühe aine, mida teistele õpetada… Markus S, Priidu, Taavi ja Sandra tunnevad ennast kõige tugevamana kehalises, Kaidi L käsitöös, Markus O arvutiõpetuses, Martin tööõpetuses, Mari-Liis kirjanduses, Kaidi eesti keeles, kirjanduses või inglise keeles. Nii et aastal 2012 on meil õpetajate päeval olemas koguni 4 kehalise õpetajat, aga mitte ühtegi matemaatikut või loodusõpetuse õpetajat. Huvitav, miks keegi direktoriks ei taha saada?!

Mida teeksid koolis teisiti, kui oleksid õpetaja?
Kaidi L: Oleksin hea õpetaja.
Priidu: Ei teeks midagi teisiti.
Kaidi B: Teeksin rohkem üritusi ja õuetunde.
Mari-Liis: Oleksin 9. klassiga karmim, sest nad lollitavad.
Taavi: Paneks õpilasi nurka.
Sandra: Teeksin nii, et õpilased ei jookseks nii palju.
Martin: Laseksin teha lastel sellist tööd, nagu nad tahavad.
Markus O: Ei jätaks kodutöid ja laseksin tunnis süüa.
Markus S: Teeksin nii, et oleks palju kehalisi ja tunnid kestaks 40 minutit ja vahetunnid 20-25 minutit.

Kuidas reedesed õpetajad ennast oma uues rollis tundsid ja millised muljed on sellest päevast viiendikel, kuuleme esmaspäeval…
Meie pärisõpetajad käisid Kehtnas pidulikul vastuvõtul ning preemiaekskursioonil Järvakandi klaasivabrikus ja Märjamaa kirikus.



Naljanurk:
Jukul oli koolis mata kõva “2”. Kümne aasta pärast saavad Juku ja õpetaja kokku. Juku tunneb õpetaja kuidagi ära ja õpetaja tunneb kuidagi Juku ära.
Õpetja küsib: “Noh, Juku, millega siis tegeled?”
Juku: “Ma olen nüüd ärimees.”
Õpetaja: “Kuidas sa äri saad teha, kui endal oli matemaatika koolis “2”.”
Juku: “Noh, ostan 1-ga ja müün 4-ga, mind see 3% täitsa rahuldab.”
***
“Juku, miks sa eesti keele vihikusse oma isa foto oled kleepinud?”
“Õpetaja, aga ise te ütlesite, et tahaksite näha seda kõlupead, kes mu kodutööd valmis teeb.”
***
“Täna pole su kirjandis ainsatki viga?” imestab õpetaja. “Ütle, Juku, kes su isal seekord kirjutada aitas?”
***
"Ma oskan midagi niisugust, mida mitte keegi meie koolis ei oska. Isegi õpetajad mitte.""Mis see on?""Oma käekirja lugemine."
***
Joonistamise tund: "Peeter, tule palun siia ja istu minu laua taha. Kas kõik näevad Peetrit? Aga sina, Peeter, istu nüüd hästi vagusi. Nii, lapsed, nüüd võtke palun välja paber ja pliiats, sest täna joonistame me hobust."

Kommentaare ei ole: